Felvásárolta a Ustream internetes élő közvetítés szolgáltató platformot az IBM. A felvásárlás lehetőségéről reggel a Fortune adott először hírt, a felvásárlás tényét most az IBM hivatalosan is elismerte, a Fortune több forrásból megerősített információja szerint 130 millió dollárt fizetett az IBM a magyar startupért, ezt egészíti ki az ilyenkor szokásos alkalmazotti juttatáscsomag, ami a vezetést és a dolgozókat hivatott maradásra bírni.
Mire kell az IBM-nek egy internetes élő közvetítés szolgáltató?
Az IBM-nek a Cloud Video Services-hez kell a Ustream internetes élő közvetítés szolgáltató, amelyből terveik szerint egy olyan általános célú felhős videoplatform lesz, amely a nagyvállalati ügyfelektől a médiáig rengeteg potenciális vevőkör igényeit ki tudja majd szolgálni. A cél a 105 milliárd dolláros felhős videós piac meghódítása.
Tény, hogy a Ustream hatalmas kezdeti előnyt nem tudta olyan felhasználói bázisra váltani, így komoly lehetőséget szalasztott el a konzumer internetes élő közvetítés piac hanyagolásával. Nem tudták fenntartania közösségi élő streaming üzleti modelljét, így ezen a piacon most a Dacast vagy Twitter-féle Periscope uralkodik. Egy másik rokon terület a játékstreaming, amit az Amazon tulajdonban lévő Twitch szerzett meg.
A Ustream technológiája mobilos téren nyert volna igazi értelmet, a cég azonban valószínűleg túl hamar érkezett a piacra, az okostelefonok képességei és a mobilnetes hozzáférés 2010 előtt egyszerűen nem nyújtott elegendő alapot a szolgáltatáshoz, a független startup pedig nem rendelkezett elegendő tőkével ahhoz, hogy kivárja amíg a kiegészítő technológiák felveszik az általa diktált ritmust. Így a user generated videostreaming helyett a cég fokozatosan az üzleti megoldások felé fordult, és itt sikeressé is vált.
Kíváncsian várjuk hogyan tovább az internetes élő közvetítés piacon.