Skip to content

Szponzorszerzés és támogatói viselkedések

Igen ismerős a szituáció. A szponzorszerzés nem egyszerű feladat. Az ugye, szinte kizárt, hogy egy (sport)esemény ne kapcsolódjon össze támogatókkal, szponzorokkal, tehát mindig felbukkan ez az opció. És persze az is ismerős, amikor a támogató valamilyen hivatkozással (többnyire gazdasági okkal) elutasítja az közreműködését, azaz nem támogatja az eseményedet.

De vajon miért tesznek így? Tapasztalatunk szerint ennek egyetlen igazi oka van. Nem tudják, hogy miért fizetnek. Ezalatt nem azt kell érteni, hogy nem tudod elmondani, megmutatni nekik, hogy hol jelennek meg a reklámjai, hanem azt, hogy nem tudja, hogy miért éri meg neki, ha támogat.

A szponzorszerzés lényege, hogy tudd, miért fizet a támogatód

Ha igen, az a legjobb. Akkor valószínűleg sikeres az együttműködésetek. Ha azonban nem, akkor íme egy kis segítség: A támogatók nagy része azért fizet, mert valami kézzel fogható, megszámolható, bizonyítható előnyhöz juthat. Ha enélkül kapsz támogatást, akkor nagy szerencséd van. Ha csak annyi információd van, hogy hányan kattintottak arra az oldalra ahol mondjuk egy közvetítést nézni lehetett, az gyakorlatilag nulla értéket képvisel, ezzel a szponzor szerzés igen nehéz lesz.

Szponzorszerzés és támogatói viselkedések
Vajon mit gondol a szponzor?

Mi is kapcsolat a szponzorszerzés és a mi internetes közvetítéseink között?

Mi konkrét mérőszámokat és számokkal leírható előnyöket adunk minden élő közvetítés mellé. A támogatók sokkal inkább kedvelik, ha azt tudod nekik mondani, hogy egy olyan megjelenést biztosítasz neki, amely háromszáz vagy ötezer új látogatót hoz a weboldalára, vagy a közvetítést harmincezer néző nézte egyenként átlagosan 58 perc hosszan. A rendszeres, jó minőségű és valódi nézettségi adatokat generáló élő közvetítés rengeteg, olyan plusz megjelenést hoz, amiért versenyezni fognak a szponzorok. Kíváncsi vagy pontosan mik lehetnek ezek? Ha együtt dolgozunk látni fogod.