Biztos te is sokat gondolkodtál rajta, hogy mikor mondhatod el egy online élő közvetítésről szervező/rendezőként, hogy az sikeres volt. Persze, még jobb, ha ezt előre tudod és azon gondolkodsz, hogy mitől lesz sikeres a livestreaming projekted. Valószínűleg a következő dilemmákkal állsz szemben:
- Nézik-e majd elegen?
- Nem meradnak-e otthon azok a nézők, akiket az eseményre vársz?
- Egy olyan közvetítés, ami a tévében van vajon megfizethető-e?
- Hogy szolgálhatja a támogatókat egy online streaming produkció?
- Kell-e ez egyáltalán neked?
Ez mind jogos kérdés, de megnyugtatlak, ha jó szolgáltatóval dolgozol együt, az megválaszolja ezeket neked. Az, hogy csinálni kell-e vagy nem már nem is kérdés. Az utóbbi évtizedben rohamosan növekedett a világ online adatforgalma és azon belül is a videotartalmak meggyőzően élen járnak a sávszélesség elfogyasztásában, azaz az online videók és azon belül is az élő videók sikere mérhető tény, kötelező elem a livestreming, de van egy fontosabb dolog az online élő közvetítés témában:
Mára már nem a tévétársaságok döntése, hogy az eseményed élőben látható-e, hanem a tiéd!
Tehát olyan lehetőséghez juthatsz, amihez korábben esélyed sem volt. Nem függsz attól, hogy felkapott-e a rendezvényed a médiában vagy ki tudod-e fizetni a tévés élő gyártás és adásba kerülés költségét. Ma tényleg csak rajtad múlik, hogy élőben nézhetik-e az emberek amit csinálsz. Akár most, ebben a pillanatban előkaphatod a mobilodat és nyomhatsz rajta egy élőt a Facebook-on vagy YouTube-on és számtalan más csatornán. Ez azonban csak a kezdet. Komoly élő sportközvetítést lehet készíteni a tévék közreműködése nélkül – persze jó produkciós stáb kell hozzá.
Hogyan is mérhető a siker online élő közvetítés esetében?
Tömören összefoglalva nézettség alapján. Akár szolgáltatásként szerepel, akár üzleti megoldásként működik a közvetítés, mindkét esetben a nézettség a siker mutatója. Ez a mérőszám van összefüggésben azzal, hogy a produkció mennyire, milyen mennyiségben tudott „közvetíteni”. Sőt a minőség szempontjából is egyenesen arányos visszajelzés, hiszen ha nem jó az adás, azaz nem jó az ami a kamerák előtt történik, akkor senki nem fogja nézni. A jó tartalom tehát az egyik kulcs, ami egyrészt magától az eseménytől, másrészt annak tálalásától függ.

Online élő közvetítés kötelező elem: Promóció, információ
Nagyon fontos: az internetes élő közvetítés megrendelése semmiképp nem jelenti, hogy azt nézni is fogják. Az az online élő közvetítés lehet sikeres, amelyről a nézők tudják, hogy létezik. Gondolj csak bele: honnan tudnák az emberek, hogy lesz élő közvetítés, ha nem hirdeted? Emiatt kell időben, hetekkel vagy akár hónapokkal a kezdés előtt elkezdeni a promóciós munkákat és kihasználni minden lehetőséget. Szerencsére a közöségi média rendkívül hatékony eszköz erre. Facebook eseményt vagy nagyon jó felvezető kampányokat tehetsz közzé és nem túl nagy pénzért hirdetheted is őket. (Mi ebben is szívesen kooperálunk, létrehozzuk, üzemeltetjük a webes megoldásokat, elkészítjük a kampányodat)
Tervezés és szervezés
Legjobban akkor lehet egy online élő közvetítés hatékonysága, ha már az esemény tervezésekor felmerül, és ki is dolgozzák azt a rendszert, amivel az élő közvetítést támogatja a rendezvény. Számos tartalmat el tud neked készíteni az élő videoprodukciós stáb, amire nem is gondolnál. A megfelelő információk elengedhetetlenek akár a helyszín sajátosságairól vagy adás közben (pl. időrend, változások). Sokat tud optimaizálni a költségeken, ha előre gondolkodsz.