Először tisztázzunk egy alapvető kérdést! Tudod te egyáltalán miért fizetsz, amikor egy „streamingcéget” megbízol? Az a helyzet, hogy nem a streamingért, mert az egy videojel továbbítására alkalmas információtechnológiai megoldás, ami neked is van (ingyen), ha van interneted, Facebook oldalad és/vagy YouTube csatornád.* Amiért valójában fizetsz az az, hogy valaki élő videót, élő műsort gyárt neked. A bökkenő az, hogy őket videoprodukciós cégeknek, liverpoduction vállalatnak, videogyártónak hívják, de az idők folyamán mindenki aki valaha egyszer már tudott videostreamet előállítani, gyártani streamingcéggé avanzsált.

A streamingcégek így kapcsolódnak az online közösség elvesztéséhez
A kapcsolat triviális: amikor megbízol egy streaming céget, szinte automatikusan beleegyezel, hogy az ő YouTube, Facebook, csatornájukon lehessen nézni az adást, ahelyett, hogy azt kérnéd, hogy a te csatornádra küldjék az adás jelét.
Persze, a streamingcégek lejátszóját be lehet ágyazni a honlapodba. Vagy a közvetítés linkjét megadják és azt meg tudod osztani a saját Facebook oldaladon. Ezzel annyi érsz el – azon túl hogy reklámozod a céget, akinek fizetsz egy szolgáltatásért – hogy az élő közvetítés és később az archívum nézői a streamingcég online közösségét, közönségét növeli, hozzájuk kötődnek, ők látják a statisztikákat, ők tudják ezt a tömegbázist remarketingre használni vagy aktivizálni helyetted.
Hozzon hasznot, ismertséget, nézettséget neked az internetes élő közvetítés!
Ne engedd ki a kezedből ennek a médiamegoldásnak a PR és marketing lehetőségét. Az, hogy milyen minőségű sportközvetítés megy keresztül rajta már produkciós kérdés. Mi premium internetes közvetítésünket ajánljuk, de vannak, akik maradnak az egykamerás verziónál. Ezt mindenki döntse el maga, hogy melyiket szeretné és melyiket engedi a büdzséje. Ha teheted a produkciós céggel úgy egyezz meg, hogy az élő videó a te saját, sportági YouTube, Facebook stb. csatornádra menjen ki, a te online közönségedhez és neked hozzon marketing eredményt. A te promóciós munkádért és a produkcióra kifizetett pénzedért ennyit igazán kérhetsz cserébe.
Ha létrehoztad az első YouTube élő eseményed vagy a Facebook Live eseményed a streaming cégnek már csak 2 adatot kell megadnod ahhoz, hogy közvetíteni tudjon hozzád. Hamarosan ezt is közzétesszük és részletesen, de egyszerűen elmagyarázni, plusz adunk pár hasznos tippet arra az esetre, ha ez mégsem menne neked.
*az persze hogy ez mennyire van ingyen, illetve mivel fizetsz érte, megér egy másik cikket