Rendezvényszervező vagy? Megtervezted a rendezvényed, minden sínen van, szeretnéd, hogy sokan nézzék élőben. Mi más lehetne a cél, mint az, hogy a lehető legtöbb ember lássa, nem? Nyilvánvaló, hogy promócióra van szükséged. Összegyűjtöttünk nyolc online esemény promóció tippet, amit érdemes figyelembe venni.
Online esemény promóció tipp rendezvényszervezőknek:
- Megfelelő időben hozd létre az eseményt a Facebookon. Hogy ez pontosan mit jelent? Ne az utolsó pillanatban, de ne is túl korán. Nekünk az vált be, ha a kezdés előtt előtt 3 héttel már létrejön a Facebook esemény. Ahogy közeledik a kezdés, küldj értesítőket, különösen azoknak, akik valóban érdeklődnek az események iránt, hogy fenn tudd tartani az érdeklődésüket.
- Derítsd ki, hogy kik azok, akik érdeklődnek az esemény iránt és valószínűleg élőben követnék. A népszerű közösségi felületeken – Facebook, Twitter, Instagram, Tik-Tok – ez gyorsan kiderül az adatlapjáról, ha már kapcsolatban vagy valakivel. Ha viszont nincs jó követői táborod, akkor az esemény előtt közösséget leszel kénytelen építeni. Ez általában egy jól célzott fizetős kampánnyal a Facebook-on pár tízezer forintból megúszható. (Korrekt céges számlát ad a Facebook, el is tudod számolni.)
- Ha nemzetközi vizekre evezel, mindenképp tartsd szem előtt, hogy amikor Magyarországon mondjuk este hat óra van, akkor Nagy Britanniában öt, az Egyesült Államokban reggel, Ausztráliában éjszaka. Egyrészt tedd mindenkinek világossá, hogy a különböző időzónákban mikor látható az élő közvetítés. Szerencsére a YouTube és a Facebook ezt automatán megoldja. Ugyan nem promó tipp, de szintén elég lényeges: figyelj arra is, hogy a célcsoportodnak megfelelő időpontban sugározz, azaz az eseményed időpontja ebből a szempontból sem elhanyagolható.
- Hívd meg az eseményre azokat, akik már ismerik a tevékenységedet, mert a visszajelzésük újabb embereket vonzhat. Hidd el, nagyobb a valószínűsége annak, hogy valaki azért kattint a linkre, mert az egyik ismerőse azt írta, érdemes megnézni, mintha ismeretlenben tőled kapná a meghívást.
- Ha az eseményen ismert személy is részt vesz, szinte nyert ügyed van, főleg, ha megosztja a saját közösségi oldalain.

- Készíts az élő közvetítéssel kapcsolatos teaser videót. Ne legyen hosszabb egy-másfél percnél, ellenben ígérjen olyan izgalmakat, amely felkelti a nézők figyelmét. Ha nagyobb eseményről van szó, akkor csinálhatsz több videót.
- Az érdeklődést hatékonyan növeli, hogy az esemény közeledtével egyre több „titkot” fedsz fel. Ha lépésről lépésre derül fény a részletekre, úgy nő a feszültség a követőkben, és mind inkább kíváncsiak lesznek az eseményre.
- Figyeld az interakciót, mert ez sok mindenre választ adhat. Ha folyamatosan arról kérdeznek például, ami szerinted nyilvánvalóan meg van hirdetve, akkor valamit rosszul csináltál. Ha fizetsz a hirdetésekért, akkor nagyon pontos statisztikákat kapsz. Látod például, hogy inkább nők vagy férfiak érdeklődnek, de láthatod a demográfiai adatokat is. Ezek alapján a hirdetésedet nyugodtan finomhangolhatod, akár kampány közben is. Nálunk több alkalommal bevált, hogy lecseréltük a hirdetésben használt képet.
Ha jól csinálod a szociálmédia hatékony eszköz. Érdemes hosszú távú kapcsolatok kialakítására törekedni, mert ezeken a felületeken néha sokkal többet ér egy-egy beszélgetés, mint a puszta reklám.