Skip to content

A Pélicommal foglalkozott a sportsmarketing.hu

Az élő közvetítések, ezen belül a livestreaming fejlődéséről, változásairól beszélgetett velem Dallos Dávid a sportsmarketing.hu újságírója.

Interjút készítettt velünk a Sportsmarketing.hu

Ma egy néző nagyon sokféleképpen nézhet sportot, illetve a másik oldalról megközelítve, egy versenyszervező sok csatornán mutathatja meg rendezvényét. Hol tart mindez a világban és Magyarországon?

Induljunk messzebbről, hogy pontosabban láthassuk, mi történik a közvetítések piacán. Ennek a szakmának legnagyobb hagyománya az Egyesült Államokban van, érdemes komolyan venni, ami ott történik, ahogyan például a sportmarketing területén is. Ami az USA-ban beválik, az várhatóan idővel elterjed a világ többi részén is.

A sok kamerás, nagystábos televíziós közvetítések mellett már jó pár éve alternatíva a streaming, vagyis az interneten keresztüli élő közvetítés. Az utóbbi években nem csak a háttér fejlődött, de a korábbi megközelítés is megváltozott. A streamelés tulajdonképpen egy olcsó, amatőr megoldásként terjedt el, amelybe belefért, ha nem tökéletes a hang, nincs lassítás, vagy néha akadozik az adás. Ma már ez nem így van. Az USA-beli kollégák az utóbbi években arról számolnak be, hogy a megrendelők egyre inkább tévés szintű közvetítést követelnek meg a streaming terén is.

A teljes cikk a sportsmarketing.hu oldalán olvasható