Skip to content

Internetes élő közvetítés HTML5 alatt

A HTML5 élő videó okán ejtsünk szót a pillanatnyi helyzetről. Nagyjából 2010 elején ment le a világ első élő WebM élő netes közvetítése. Az online média azóta meglehetősen átrendeződött. A Flash domináns lett a webes élő műsorok terén, emellett a H.264 tündöklése után változás következik. Erőre kapott a HTML5 és vele együtt az élő közvetítés HTML5 alatt, ami újra felelevenítette a WebM formátumot, ami Matroska konténerben a korábban is Ogg Vorbis és a Google által felszabadított On2 VP8 keverékéből jött létre.

HTML5 élő közvetítés

Közvetítés kiszolgálása HTML5 alatt

Egy előre rögzített video fájl kiszolgálása nem egy bonyolult dolog. Ha pusztán hogy full encoding bitráta helyett a csatorna bitrátájával szolgáljuk ki a fájlt, már el is végeztük a munka nagyobbik részét. Plusz szolgáltatásként ezt még kibővíthetjük azzal, hogy az első egy MB-ot maximális sebességgel leadjuk a kliensnek, aki így teli pufferrel biztonságban érezheti magát, és el is kezdheti lejátszani az anyagot. Igaz, a pufferelés manapság kihalófélben lévő mesterség lassan live streaming esetén is. Az elégedettség jegyében a legtöbb player azonnal nekikezd a lejátszásnak, abban a reményben, hogy egy kis puffert menet közben ki tud alakítani és, hogy a kiszolgálás zavartalan lesz.