A HTML5 élő videó okán ejtsünk szót a pillanatnyi helyzetről. Nagyjából 2010 elején ment le a világ első élő WebM élő netes közvetítése. Az online média azóta meglehetősen átrendeződött. A Flash domináns lett a webes élő műsorok terén, emellett a H.264 tündöklése után változás következik. Erőre kapott a HTML5 és vele együtt az élő közvetítés HTML5 alatt, ami újra felelevenítette a WebM formátumot, ami Matroska konténerben a korábban is Ogg Vorbis és a Google által felszabadított On2 VP8 keverékéből jött létre.
Közvetítés kiszolgálása HTML5 alatt
Egy előre rögzített video fájl kiszolgálása nem egy bonyolult dolog. Ha pusztán hogy full encoding bitráta helyett a csatorna bitrátájával szolgáljuk ki a fájlt, már el is végeztük a munka nagyobbik részét. Plusz szolgáltatásként ezt még kibővíthetjük azzal, hogy az első egy MB-ot maximális sebességgel leadjuk a kliensnek, aki így teli pufferrel biztonságban érezheti magát, és el is kezdheti lejátszani az anyagot. Igaz, a pufferelés manapság kihalófélben lévő mesterség lassan live streaming esetén is. Az elégedettség jegyében a legtöbb player azonnal nekikezd a lejátszásnak, abban a reményben, hogy egy kis puffert menet közben ki tud alakítani és, hogy a kiszolgálás zavartalan lesz.