Online élő közvetítések sikere

online élő közvetítés? Mitől sikeres?

Az utóbbi évtizedben rohamosan növekedett a világ online adat forgalma és azon belül is a videotartalmak meggyőzően élen járnak a sávszélesség elfogyasztásában, azaz a videók sikere mérhető tény, de van egy fontosabb dolog az online élő közvetítés témában:

Mára már nem a tévétársaságok döntése, hogy az eseményed élőben látható-e, hanem a tiéd!

Nem függsz attól, hogy felkapott-e a rendezvényed a médiában vagy ki tudod-e fizetni az adásba kerülés költségét. Ma tényleg csak rajtad múlik, hogy élőben nézhetik-e az emberek amit csinálsz. Akát most, ebben a pillanatban előkaphatod a mobilodat és nyomhatsz rajta egy élőt a Facebook-on vagy YouTube-on. Ez azonban csak a kezdet. Komoly élő sportközvetítést lehet készíteni a tévék közreműködése nélkül – persze jó produkciós stáb kell hozzá.

Hogyan is mérhető a siker online élő közvetítés esetében?

Tömören összefoglalva nézettség alapján. Akár szolgáltatásként szerepel, akár üzleti megoldásként működik a webes közvetítés, mindkét esetben a nézettség a siker mutatója. Ez a mérőszám van összefüggésben azzal, hogy a produkció mennyire, milyen mennyiségben tudott “közvetíteni”. Sőt a minőség szempontjából is egyenesen arányos visszajelzés, hiszen ha nem jó az adás, azaz nem jó az ami a kamerák előtt történik, akkor senki nem fogja nézni. A jó tartalom tehát az egyik kulcs, ami egyrészt magától az eseménytől, másrészt annak tálalásától függ.

Online élő közvetítés sikeressége

A kötelező elem: Promóció, információ

Nagyon fontos: az internetes élő közvetítés megrendelése semmiképp nem jelenti, hogy azt nézni is fogják. Az az online élő közvetítés lehet sikeres, amelyről a nézők tudják, hogy létezik. Gondolj csak bele: honnan tudnák az emberek, hogy lesz élő közvetítés, ha nem hirdeted? Emiatt kell időben, hetekkel vagy akár hónapokkal a kezdés előtt elkezdeni a promóciós munkákat és kihasználni minden lehetőséget. Szerencsére a közöségi média rendkívül hatékony eszköz erre. Facebook eseményt vagy nagyon jó felvezető kampányokat tehetsz közzé és nem túl nagy pénzért hirdetheted is őket. (Mi ebben is szívesen kooperálunk, létrehozzuk, üzemeltetjük a webes megoldásokat, elkészítjük a kampányodat)

Tervezés és szervezés

Legjobban akkor lehet egy online élő közvetítés hatékonysága, ha már az esemény tervezésekor felmerül, és ki is dolgozzák azt a rendszert, amivel az élő közvetítést támogatja a rendezvény. A megfelelő információk elengedhetetlenek akár a helyszín sajátosságairól vagy adás közben (pl. időrend, változások). Érdemes az erőforrásainkat, technikánkat kihasználni, mert lehet, hogy pl. hasznos promóciós anyagot tudunk forgatni egy eseményről, amellyel nem kell külön másik stábot megbízni. Érdemes tehát előre gondolkodni.