Mitől sikeresek az élő közvetítések online formában?

A válasz egyértelműen igen, hiszen az utóbbi évtizedben rohamosan növekedett a világ online forgalma és azon belül is a videotartalmak meggyőzően élen járnak a sávszélesség elfogyasztásában. Hogyan is mérhető ez a sikeresség az internetes élő közvetítés esetében? Tömören összefoglalva nézettség alapján. Akár szolgáltatásként szerepel, akár üzleti megoldásként működik a webes közvetítés, mindkét esetben a nézettség a siker mutatója. Ez a mérőszám van összefüggésben azzal, hogy a produkció mennyire, milyen mennyiségben tudott “közvetíteni”. Sőt a minőség szempontjából is egyenesen arányos visszajelzés, hiszen ha nem jó az adás, akkor senki nem fogja nézni. A jó tartalom tehát az egyik kulcs, ami egyrészt magától az eseménytől, másrészt annak tálalásától függ.

internetes élő adás videó felvétel
Őt vajon mi érdekli?

Promóció, információ – előtte és utána

Nagyon fontos: az internetes élő közvetítés megrendelése semmiképp nem jelenti, hogy azt nézni is fogják. Csak az a webes közvetítés lehet sikeres, amelyről a nézők tudják, hogy létezik. Emiatt kell időben elkezdeni a promóciós munkákat és kihasználni minden lehetőséget. Szerencsére az internet világában erre tényleg hatékony fegyverek vannak. (esemény weboldal, szociálmédiás megoldások, mobil applikációk). Mi ebben is szívesen kooperálunk, létrehozzuk, üzemeltetjük a webes megoldásokat.

Az adás archívumával szintén nagyon erős SEO és webes marketing eredménnek érhetők el. Akár szociálmédiás megoldásban, akár előfizetéses megoldás is megoldható.

Tervezés és szervezés

Legjobban akkor lehet egy online közvetítést kiaknázni, ha már az esemény tervezésekor felmerül, és ki is dolgozzák azt a rendszert, amivel az élő közvetítést támogatja a rendezvény. A megfelelő információk elengedhetetlenek akár a helyszín sajátosságairól vagy adás közben (pl. időrend, változások). Érdemes az erőforrásainkat, technikánkat kihasználni, mert lehet, hogy pl. hasznos promóciós anyagot tudunk forgatni egy eseményről, amellyel nem kell külön másik stábot megbízni.