8 hasznos online esemény promó tipp rendezvényszervezőknek

Rendezvényszervező vagy? Megtervezted a rendezvényed, minden sínen van, szeretnéd, hogy sokan nézzék élőben. Mi más lehetne a cél, mint az, hogy a lehető legtöbb ember lássa, nem? Nyilvánvaló, hogy promócióra van szükséged. Összegyűjtöttünk nyolc szociálmédia promó tippet, amit érdemes figyelembe venni:

1. Megfelelő időben hozd létre az eseményt a Facebookon. Hogy ez pontosan mit jelent? Ne az utolsó pillanatban, de ne is túl korán. Nekünk az vált be, ha a kezdés előtt előtt 3 héttel már létrejönA Facebook esemény. Ahogy közeledik a kezdés, küldj értesítőket, különösen azoknak, akik valóban érdeklődnek az események iránt, hogy fenn tudd tartani az érdeklődésüket.

2. Derítsd ki, hogy kik azok, akik érdeklődnek az esemény iránt és valószínűleg élőben követnék. A népszerű közösségi felületeken – Facebook, Twitter, Google+ – ez gyorsan kiderül az adatlapjáról, ha már kapcsolatban vagy valakivel. Ha viszont nincs jó követői táborod, akkor az esemény előtt közösséget leszel kénytelen építeni. Ez általában egy jól célzott fizetős kampánnyal a Facebook-on pár tízezer forintból megúszható. (Korrekt céges számlát ad a Facebook, el is tudod számolni.)

3. Ha nemzetközi vizekre evezel, mindenképp tartsd szem előtt, hogy amikor Magyarországon mondjuk este hat óra van, akkor Nagy Britanniában öt, az Egyesült Államokban reggel, Ausztráliában éjszaka. Egyrészt tedd mindenkinek világossá, hogy a különböző időzónákban mikor látható az élő közvetítés. Szerencsére a YouTube és a Facebook ezt automatán megoldja. Ugyan nem promó tipp, de szintén elég lényeges: figyelj arra is, hogy a célcsoportodnak megfelelő időpontban sugározz, azaz az eseményed időpontja ebből a szempontból sem elhanyagolható.

4. Hívd meg az eseményre azokat, akik már ismerik a tevékenységedet, mert a visszajelzésük újabb embereket vonzhat. Hidd el, nagyobb a valószínűsége annak, hogy valaki azért kattint a linkre, mert az egyik ismerőse azt írta, érdemes megnézni, mintha ismeretlenben tőled kapná a meghívást.

5. Ha az eseményen ismert személy is részt vesz, szinte nyert ügyed van, főleg, ha megosztja a saját közösségi oldalain.

6. Készíts az élő közvetítéssel kapcsolatos teaser videót. Ne legyen hosszabb egy-másfél percnél, ellenben ígérjen olyan izgalmakat, amely felkelti a nézők figyelmét. Ha nagyobb eseményről van szó, akkor csinálhatsz több videót.

7. Az érdeklődést hatékonyan növeli, hogy az esemény közeledtével egyre több „titkot” fedsz fel. Ha lépésről lépésre derül fény a részletekre, úgy nő a feszültség a követőkben, és mind inkább kíváncsiak lesznek az eseményre.

8. Figyeld az interakciót, mert ez sok mindenre választ adhat. Ha folyamatosan arról kérdeznek például, ami szerinted nyilvánvalóan meg van hirdetve, akkor valamit rosszul csináltál. Ha fizetsz a hirdetésekért, akkor nagyon pontos statisztikákat kapsz. Látod például, hogy inkább nők vagy férfiak érdeklődnek, de láthatod a demográfiai adatokat is. Ezek alapján a hirdetésedet nyugodtan finomhangolhatod, akár kampány közben is. Nálunk több alkalommal bevált, hogy lecseréltük a hirdetésben használt képet.

Ha jól csinálod a szociálmédia hatékony eszköz. Érdemes hosszú távú kapcsolatok kialakítására törekedni, mert ezeken a felületeken néha sokkal többet ér egy-egy beszélgetés, mint a puszta reklám.